Yes you can walk in holiness!

¡Si se puede caminar en santidad!

¡Hola amiga!

Que bendición poderte compartir un poquito de lo que Dios me ha enseñado. Quisiera comenzar con un versículo que en lo personal me ha ayudado mucho a permanecer en la batalla de la fe y en santidad en medio de las circunstancias y el mundo que me rodea.

Ninguno tenga en poco tu juventud, sino sé ejemplo de los creyentes en palabra, conducta, amor, espíritu, fé y pureza. 1 Timoteo 4: 12

¡Sí! ¡Dios te esta llamando a vivir una vida de santidad y de pureza!
Yo sé que el mundo en el que vivimos realmente nos lo hace imposible, pero, con Cristo todo es posible, y Él nos da consigo la ayuda que necesitamos.

Así como yo, sé que has tenido muchas luchas por seguir a Jesús y apartarte del pecado y del mundo. Me imagino que en muchas ocasiones has fracasado y pareciera que es más fuerte tu vieja naturaleza (el pecado que hay en ti), trayendo frustración o desánimo en tu caminar cristiano.

¡Pero te tengo una noticia! ¡Cristo ya venció tu naturaleza pecaminosa en la cruz del calvario! Todo es cuestión de apropiarnos de las promesas de nuestro Padre.

Sabiendo esto, que nuestro viejo hombre fue crucificado juntamente con él, para que el cuerpo del pecado sea destruido, a fin de que no sirvamos más al pecado. Romanos 6:6

¡WOW! Hace un par de días el Señor me ministraba con esta porción de la Palabra. No sé tú, pero me ha pasado muchas veces que he leido versículos y pareciera que los paso por alto, y es hasta más adelante que llego a entender realmente lo que significa.

Volviendo, analicemos la Escritura. Dios nos está diciendo que hace más de 2,000 años Cristo venció la naturaleza pecaminosa TUYA Y MÍA en la cruz. Entonces, mi vieja naturaleza que yo NO puedo vencer, ¡Cristo ya la venció! Eso significa que en Cristo tenemos la capacidad de ser libres y vivir en santidad.

¡Qué increíble! ¡Solo necesitamos fe en el sacrificio del Señor Jesús! y es que TODO es por fé. Dice la Palabra de Dios que el justo por su fe vivirá. Habacuc 2:4

De ninguna manera ibamos a poder vencer nuestra concupiscencia en nuestra propia fuerza, y por esa razón, ¡Él ya lo hizo por nosotras! ¡Ten ánimo, Jesús ha prometido perfeccionarte hasta el dia de su venida!

Estando persuadido de esto, que el que comenzó en vosotros la buena obra, la perfeccionará hasta el día de Jesucristo. Filipenses 1:6

Para terminar, quisiera darte dos consejos que me han ayudado muchísimo:

1. Aparta un tiempo de oración y de lectura de la Palabra TODOS los días. Eso te ayudará a mantener intimidad con el Señor.
2. En oración, pídele al Espíritu Santo que entre en tu vida y haga lo que El desee hacer en tu corazón.

¡Vas a ver que Dios comenzará a hacer cosas maravillosas en tu vida espiritual!

Erika


Yes you can walk in holiness!

Hello Friend!

It’s a blessing to be able to share a little of what God has taught me. Let me begin with a verse that has personally helped me to stay in the fight of faith and holiness in the midst of the circumstances and the world around me.

Don’t let anyone look down on you because of your youth; on the contrary, set the believers an example in your speech, behavior, love, trust and purity. 1 Timothy 4:12

Yes! God is calling you to live a life of holiness and purity!

I know the world we live in makes it really impossible, but with Christ all things are possible, and He gives us the help we need.

Like me, I know you’ve had many struggles to follow Jesus and turn away from sin and the world. I imagine that in many cases you have failed and it seems that your old nature (sin in you) is stronger, bringing frustration or discouragement in your christian walk.

But I have news for you! Christ has already overcome your sinful nature on the cross of Calvary! It’s a matter of appropriating the promises of our Father.

For we know that our old self was crucified with him so that the body ruled by sin might be done away with, that we should no longer be slaves to. Romans 6:6

WOW! A couple of days ago the Lord ministered to me with this portion of the Word. I don’t know about you, but it has happened to me that many times that I’ve read verses I overlooked them, but is only later that I get to really understand what it means.

Let’s analyze the Scripture. God is telling us that over 2,000 years ago Christ overcame the sinful nature of YOU and I on the cross. So, my old nature that I CAN’T overcome, Christ has already overcame it! That means that in Christ we have the ability to be free and live in holiness.

It’s incredible! We only need faith in the sacrifice of Jesus Christ! Because EVERYTHING it’s about faith. God’s Word says that the righteous shall live by faith.

Look at the proud! They trust in themselves, and their lives are crooked. But the righteous will live by their faithfulness to God. Habakkuk 2:4

There’s no way we would be able to overcome our lust in our own strength, and for that reason, He has already done it for us! Take courage, Jesus has promised to built you until the day of His coming!

Being confident of this, that he who began a good work in you will carry it on to completion until the day of Christ Jesus. Philippians 1:6

Finally, let me give you two tips that have helped me a lot:

  1. Set aside time for prayer and reading the word ALL days. That will help you maintain intimacy with the Lord.
  2. In prayer, ask the Holy Spirit to come into your life and do what He wants to do in your heart.

You’ll see that God will begin to do wonderful things in your spiritual life!

Erika

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s