A Life of Prayer

Una Vida de Oración

Hola amiga!

Hoy te quiero compartir sobre un tema que Dios me recuerda todos los días, y es la necesidad de orar siempre. Yo sé que para muchos es bastante difícil acostumbrarnos a tener una vida de oración, porque probablemente tenemos una agenda muy ocupada y pareciera que nada puede esperar. Sin embargo, lo que a nuestro criterio si puede esperar es la oración y por eso tendemos a dejarlo de último o en algunos casos simplemente no lo hacemos.

Han pasado ya varios años desde que entregué mi vida a Cristo. Pero no fue hasta hace algún tiempo atrás, que entendí algo muy importante: Mi relación con Dios depende directamente y únicamente del tiempo que dedico a estar en comunión con Él todos los días. Hay muchas cosas importantes en el caminar de un hijo de Dios, como la obediencia, el servicio e incluso la lectura de la Palabra. Sin embargo, si hacemos todo eso, pero dejamos de lado el tiempo de comunión con Dios, podría decir que simplemente estamos viviendo una vida religiosa.

El mayor interés de Dios es que tengamos comunión con Él. Ese ha sido el propósito desde el principio, por eso vino Jesús a morir por nosotros, para que pudiéramos tener un reconcilio con Dios y por ende tener comunión con El. Dios nos manda por medio de su Palabra a que perseveremos en oración.

“Perseverad en la oración, velando en ella con acción de gracias”. Colosenses 4: 2

Pero ¿Cómo deberíamos orar? La Palabra da un ejemplo en Mateo 6, pero enfoquémonos en este versículo:

“Mas tú, cuando ores, entra en tu aposento, y cerrada la puerta, ora a tu Padre que está en secreto; y tu Padre que ve en lo secreto te recompensará en público”. Mateo 6:6

Dios quiere un tiempo a solas con nosotras. Eso quiere decir que aunque sea bueno que oremos en todo momento y lugar : manejando, caminando, alistándonos, etc, debemos apartar un tiempo de nuestro día para dedicarnos solamente a esto. Cuando la Palabra menciona ” y cerrada la puerta” significa que dejemos de lado toda distracción y estemos un tiempo de comunión y atención solo para Dios.

Estoy segura que tenemos muchas peticiones y muchas áreas de nuestra vida las cuales necesitamos que Dios cambie. Pero realmente ¿Cuánto tiempo estamos dedicando a la oración? Mientras más tiempo nos expongamos a estar en Su presencia, no solamente con el propósito de pedir, sino de alabar al Señor por quién es El y por lo que El significa, mayor será el respaldo de Dios no solo en nuestra vida, sino que también habrá un impacto en nuestro entorno.

Les dejo uno de mis muchos versículos favoritos:

“Humillaos, pues, bajo la poderosa mano de Dios, para que él os exalte cuando fuere tiempo; echando toda vuestra ansiedad sobre él, porque él tiene cuidado de vosotros”. 1 Pedro 5: 6,7

 

Con amor,

Erika.


 

A Life of Prayer

Hello Friend!

Today I want to share with you about a topic that God reminds me every day, and is the need to pray always. I know that for many people is quite difficult to get used to a life of prayer, because we probably have a very busy schedule and it seems that nothing can wait. However, in our opinion what can wait is prayer and that’s why we tend to leave it at last or in some cases just don’t do it.

It’s been several years since I gave my life to Christ. But it was not until some time ago, that I understood something very important: My relationship with God depends directly and only from the time I devote to have communion with Him every day. There are many important things in the journey of a child of God, as obedience, service and even the reading of the Word. However, if we do all that and ignore the time of communion with God, I could say that we are simply living a religious life.

The greatest interest of God is for us to have relationship with Him. That has been the purpose from the beginning, that’s why Jesus came to die for us, so we could have reconciliation with God and have communion with Him. God commands us in His Word to persevere in prayer.

“Devote yourselves to prayer. Be alert[a] and thankful when you pray”. Colossians 4:2

But, how should we pray? The Word gives an example in Matthew 6, but let’s focus on this verse:

“But whenever you pray, go into your room, close the door, and pray to your Father who is hidden. And your Father who sees from the hidden place will reward you”. Matthew 6:6

God wants time alone with us. That means that although it is good to pray at all times and places when driving, walking, getting ready, etc, we must set aside time to dedicate only to Him. When the Word mentions “close the door” it means that we put aside all distractions and have a time of communion only with God.

I’m sure we have many requests and many areas of our lives which we need God to change. But how long are we devoting to prayer? The longer we expose ourselves to be in His presence, not only just to ask, but praise the Lord for who He is and what He means, the greater the will be the support of God not only in our lives, but also there will be an impact on our environment.

I leave you one of my many favorite verses :

“Therefore, humble yourselves under the mighty hand of God, so that at the proper time he may exalt you. Throw all your worry on him, because he cares for you”. 1 Peter 5: 6,7

 

With love,

Erika .

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s